5/5 - (1 امتیاز)

کلینیک فوق تخصصی دیسک کمر و گردن

چه خدماتی در کلینیک فوق تخصصی دیسک کمر و گردن ارائه می‌شود؟

در کلینیک فوق تخصصی دیسک کمر و گردن خانه درد شما می‌توانید انواع دردهای موثر بر روی ستون فقرات کمری و گردنی که ناشی از مشکلات مختلف، به‌خصوص بیرون زدگی دیسک است را درمان کنید. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین علل ایجاد درد در ناحیه کمر، فتق دیسک بین مهره‌های ستون فقرات است.

در مجموعه ما می‌توانید با بهترین جراح کمر در ایران مشورت کرده و مناسب‌ترین شیوه درمانی را جهت رفع مشکلاتی مانند آرتروز و دیسک برای خود انتخاب کنید. ضمن این که می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی ما در زمینه عمل لیزری دیسک کمر نیز بهره‌مند شوید.

پزشک ممکن است در گام اول برای درمان مشکلات دیسک کمر و درد ناشی از فتق دیسک، روش‌های درمانی غیر جراحی از جمله استراحت کوتاه مدت، استفاده از داروهای ضد التهابی برای کاهش تورم، استفاده از داروهای ضد درد برای کنترل درد، ورزش درمانی یا تزریق استروئید اپیدورال را تجویز کند. اگر به شما گفته شده است كه استراحت كنید؛ حتما دستورالعمل پزشك خود را در مورد مدت ماندن ماندن در رختخواب رعایت كنید.

داروهایی که برای کنترل درد استفاده می‌شوند، ضد درد یا همان مسکن نام دارند. بیشتر دردهای موثر بر روی ستون فقرات را می‌توان با استفاده از داروهای خارج از نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن یا استامینوفن درمان کرد.

اگر درد مداوم و شدیدی دارید، پزشک ممکن است برای مدت کوتاهی داروهای مخدر برای‌تان تجویز کند. بعضی اوقات اما نه در اغلب موارد، دکتر شل کننده‌های عضلانی را تجویز می‌کند. با این وجود فقط باید داروهای مورد نیاز و تجویز شده توسط دکتر متخصص کمر درد را مصرف کنید.

زیرا مصرف بیشتر این داروها به بهبودی سریع‌تر کمک نمی‌کند؛ و حتی ممکن است باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند یبوست، خواب آلودگی و اعتیاد شود. تمام داروها را باید طبق دستورالعمل مصرف کنید. حتماً در مورد هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید، حتی داروهای ساده و خارج از نسخه و مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) همان کارکرد مسکن‌ها را دارند و برای کاهش تورم و التهاباتی که در نتیجه فتق دیسک ایجاد می‌شوند، مفید هستند. این داروها شامل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و انواع داروهای تجویزی می‌باشند.

اگر پزشک به شما داروی ضد التهابی داده است؛ باید مراقب عوارض جانبی آن مانند ناراحتی معده باشید. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل احتمالی که با مصرف بلندمدت این داروها ایجاد می‌شوند؛ باید داروهای خارج از نسخه را حتما تحت نظر پزشک استفاده کنید.

داروهای دیگری نیز وجود دارند که خاصیت ضد التهابی داشته و برای درمان دیسک کمر و درمان کمر درد مفید هستند. داروهای کورتیکواستروئیدی که به صورت خوراکی یا تزریقی استفاده می‌شوند؛ به دلیل اثرات ضدالتهابی بسیار قدرتمند خود، گاهی اوقات برای درد شدید کمر و پا تجویز می‌شوند.

کورتیکو استروئیدهایی مانند‌ NSAID ها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. بنابراین باید در مورد خطرات و فواید مصرف این داروها با پزشک مشورت کنید. در صورت ابتلا به درد شدید پا، تزریق اپیدورال ممکن است توصیه شود. این روش درمانی به معنی تزریق کورتیکواستروئید به فضای اپیدورال (ناحیه اطراف عصب نخاعی) است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

تماس با کلینیک تخصصی دیسک کمر و گردن خانه درد

خانه درد مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد

درباره دکتر باقیانی مقدم

دکتر بهنام باقیانی مقدم متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی هستند. ایشان با سال‌ها تجربه و دانش عمیق خود در این زمینه، به بیماران متعددی در سراسر کشور یاری رسانده‌اند.

دکتر باقیانی مقدم در زمینه‌های مختلفی از جمله جراحی‌های پیچیده شکستگی اندام، جراحی‌های پیچیده اندام فوقانی، ترمیم اعصاب، انتقال تاندون‌ها و اعصاب، و آرتروسکوپی مچ دست، آرنج و شانه تخصص دارند.

ایشان با انجام جراحی‌های ظریف و پیچیده و استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها و تجهیزات، به بیماران خود در بازیابی سلامتی و عملکرد اندام‌هایشان کمک می‌کنند. دکتر باقیانی مقدم به دلیل تعهد و دلسوزی خود به بیماران، در میان مراجعین خود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

02126702935