5/5 - (1 امتیاز)

کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک

آیا روش خانگی برای درمان درد سیاتیک وجود دارد؟

استفاده از مسکن‌ها و داروهای شل‌کننده عضلات به عنوان روش‌های ساده برای درمان درد سیاتیک شناخته می‌شوند. استفاده موضعی از کمپرس آب گرم، مصرف داروهای خارج از نسحه ضد درد مانند استامینوفن، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپرین می‌توانند تا حدودی این درد را به صورت موقتی کاهش دهند.

اما فراموش نکنید که اگر درد سیاتیک به دلیل فتق دیسک یا مشکلات جدی‌تر ایجاد شده باشد؛ حتما باید برای درمان آن توسط پزشک متخصص معاینه شوید. ستون فقرات اندامی بسیار حساس است که از نخاع حمایت می‌کند. بنابراین استفاده نادرست از روش‌های درمانی خانگی و عدم مراجعه به مراکز معتبر درمانی می‌تواند عواقب سنگینی را به همراه داشته باشد.

 ضمنا روش‌های درمانی که معمولا از آنها به عنوان درمان سیاتیک یاد می‌شود؛ علت اصلی بیماری را معالجه نمی‌کنند. بلکه راهی موقتی برای کاهش علائم هستند. با این وجود دردهای مزمنی که چند هفته ادامه دارند؛ با انجام اقدامات ساده تسکین پیدا نمی‌کنند یا تسکین آنها موقتی است؛ باید توسط متخصص بررسی شوند.

با وجود اینکه نوع و روش درمانی در کلینیک ما، توسط متخصص و دکتر سیاتیک و پس از معاینه دقیق و گرفتن شرح حال شما تعیین می‌شود، اما به طور معمول، اولین درمان برای تسکین درد سیاتیک، استراحت کردن است. البته شایان ذکر است که متناسب با عامل ایجاد کننده درد، باید از درمان فیزیکی موثر نیز در کنار آن استفاده شود.

دکتر متخصص سیاتیک شما ممکن است فقط چند حرکت کششی و اصلاحی تجویز کند و درد ناشی از سیاتیک را کاهش دهد. همچنین می‌توان از چند داروی خاص که توسط پزشک تجویز می‌شود، استفاده کرد که عبارت‌اند از:

  • داروهای تسکین دهنده درد
  • شل کننده‌های عضلانی
  • داروهای ضدالتهابی
  • داروهای ضدافسردگی
  • گاباپنتین
  • دولوکستین
  • کورتیزون که به صورت خوراکی و یا با تزریق اپیدورال انجام می‌شود.

تماس با کلینیک تخصصی سیاتیک خانه درد

خانه درد مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد

به دنبال بهترین کلینیک برای درمان دردهای شبانه خود هستید…

با ما تماس بگیرید

02126702935